گزارش صعود به نیزه کوه

محل اجرا : جاده ی قزوین رشت ، بعداز امامزاده هاشم و سراوان روستای گلسرک

ارتقاع : 780 متر

نوع برنامه : کوهنوردی – جنگل نوردی

نیزه کوه یکی ازکوههای معروف درمنطقه سراوان است که ارتفاع بلندی نداشته اما مسیرجنگلی وزیبائی دارد.پوشیده ازبوته ها ودرختان توت،گوجه سبز، راش، شمشاد،ممرز،افراوانجیری است که مناظرآن چشمان هربیننده ای را مجذوب خود میکند.

در تاریخ فوق گروهی متشکل از 23 نفر از اعضا باشگاه مهرورزان ساعت 6.30 از جلوی صداسیما قزوین به سرپرستی خانم شیرین لطیفی و با رانندگی آقای غیاثوند به سمت رشت حرکت کردیم که ساعت 8.20 در منجیل توقف کوتاهی کرده و ساعت 8.40 از اتوبان به سمت امامزاده هاشم حرکت کردیم که نرسیده به پلیس راه از دوربرگردان برگشته و به سمت امامزاده هاشم نرسیده به اولین پل هوایی تابلوی روستای گلسرک مشخص بود که بعداز عبور از دهیاری روستا به خیابان رسالت رسیدیم و انتهای منطقه آسفالت به مدت 30دقیقه برای صرف صبحانه توقف و ساعت 9.50 به سمت سد آبی حرکت کردیم

ارتفاع ثبت شده در دستگاه GPS  مربی 230 متر را نشان میداد که کمی جلوتر از سد خاکی در مسیر یک جوی آب امتداد مسیردادیم به اولین رودخانه که رسیدیم به سمت جنوب تغییر مسیر دادیم و وارد راه پاکوب شدیم بعداز عبور از یک رودخانه فصلی و بعدازآن یک کلبه جنگلی به خط الراس چمن زار رسیدیم خوشبختانه آنتن دهی تلفن ها در این منطقه مشکل نداشت در ادامه مسیرجنگل دارای شیب تند بود و تمام درختان شماره گذاری شده بودند در نهایت بعداز طی مسافتی حدود 4 کیلومتر حدود ساعت 12.50 به قله نیزه کوه با ارتقاع 780 متر رسیدیم ساعت 13.15 به سمت پایین سرازیر شدیم بعد از طی مسافتی ساعت 14.30 برای ناهار در خط الراس ذکر شده توقف کرده و مجدداً به مسیر ادامه تا اینکه ساعت 16.50 برای سوار شدن ماشین آماده بودیم در نهایت همه اعضا با سلامتی کامل ساعت 19.30 به قزوین رسیدند.

زمان رفت تا قله از مبدا : 3 ساعت

زمان برگشت : 2 ساعت

کل برنامه با استراحت 7 ساعت

سرپرست : شیرین لطیفی

مربی و راهنما : علی مسگری

لینک GPS نیزه کوه گیلان (به همت همنورد خوبمون آقای محمد حسین کجینه باف)

شرکت کنندگان :

خانم ها : لطیفی- شانی- شاه منصوری- محمدبیگی-درویشانپور-بهرامی- عقیلی – فرشته کشاورز- خدیجه کشاورز- سخن سنج – رجبی- میرزایی- عسگری

آقایان  : مجید مردانی – توکلی – قربانی – کاظمی- رودباری-بهزاد فر – سلطانی – نوری فر – علی مسگری