صعود به قله دومیل

مربی گروه : آقای علی مسگری

راهنمای گروه : آقای محمدحسین کجینه باف

مقدمه :

قله دومیل به ارتفاع 3260 متر در رشته کوههای البرز غربی واقع شده است که از جنوب به روستا و آبشار کرکبود ، از شرق به دره جوستان ، دره نویز و قله گوگری ، از شمال به قله سات ودر نهایت از غرب به قله کوه تیره منتهی می شود.

بهترین مسیر برای صعود از روستای کرکبود و عبور از آبشار زیبا که در یال جنوبی قراردارد می باشد.

آنتن دهی تلفن همراه در منطقه بصورت کامل وجود ندارد.

چشمه های آب در فصل تابستان کم آب و یا خشک می باشد و در مسیردره شرقی قله ، چشمه پرآبی وجود دارد.

مشروح برنامه :

مطابق برنامه از پیش تعیین شده باشگاه مهرورزان برای فصل تابستان 96 ، همراه با همنوردان ساعت 6:10 صبح روز جمعه نهم تیرماه 96 با دو دستگاه مینی بوس به سمت طالقان حرکت کردیم پس از طی مسافت و عبور از مسیرهای پرپیچ و خم و گذر از مرکز طالقان به بالا طالقان رسیده و وارد جاده ای فرعی در سمت چپ شدیم که به روستای هشان می رفت بعداز این روستا به روستای زیبای کرکبود رسیدیم .

اندکی بعداز حرکت ساعت 9:55 به آبشار تماشایی کرکبود رسیدیم بعد از صرف صبحانه حرکت به سمت قله از جهت شمال آغاز شد ابتدای مسیر ، سنگی و شیب تندی داشت که همگی به سلامت عبور کرده و بر یال گام نهاده و به راه خود ادامه دادیم ، هوای گرم تابستان باعث شد تا یکی از همنوردان از ادامه مسیر باز بماند و به همراه یکی از همنوردان به آبشار برگردد.

با توصیه قبلی که داده شده بود مشکلی برای کم آبی وجود نداشت نهایتاً در ساعت 13:30 بروی قله دومیل ایستادیم و عکس یادگاری گرفته و تصمیم بر این شد که دوستانی که کمبود آب داشتند و خسته هستند برای صرف ناهار به چشمه زیر قله بروند و گروه دیگر به قله شاه محمد حنفیه صعود کنند. 12 نفر از همنوردان با حرکت به سمت قله شاه محمد حنفیه نهایتاً ساعت 14:25 موفق به صعود شدند و درساعت 14:55 به جمع مابقی دوستان پیوستند. 40 دقیقه زمان برای استراحت و ناهار درنظر گرفته شد که ساعت 15:35 به سمت روستا حرکت کردیم و در ساعت 19:15 با همدلی و همراهی و موفقیت به روستای کرکبود بازگشته و برنامه را به اتمام رساندیم.