پیمایش خط الراس آسمانسرا به چرمکش

سرپرست آقای حشمت اله هادی

مربی فنی آقای علی مسگری

گزارش :

درروز 5شنبه پنجم دی ماه 98 ساعت 7 صبح تعداد 9 نفر از اعضای باشگاه مهرورزان قزوین با یک دستگاه مینی بوس هیوندا به سمت شهر منجیل واقع در استان گیلان حرکت کردیم بعداز رسیدن به منجیل در ورودی شهر وارد جاده ای فرعی که در سمت راست ما قرار داشت شدیم این جاده مسیر روستای هرزویل که از روستاهای زیبای شهر منجیل با ییلاقات دیدنی و چنار سه هزارساله  می باشد حدود ساعت 8.30 به این روستا رسیدیم بعداز آماده شدن ساعت 9 با کوله سنگین حرکت به سمت قله آسمانسرا حرکت کردیم باد نسبتا شدیدی می وزید از کنار رودخانه به سمت شمال و شمال شرق حرکت کردیم بعداز عبور از جنگل به ییلاقات هرزویل رسیدیم حدود ساعت 13:30 بود درحالیکه کوله ها را در گردنه گذاشته بودیم به قله آسمانسرا حرکت کردیم چون مسیر ما خط الراس غرب و به شرق بود ساعت 14 بود به قله در ارتفاع  حدود 2000 متری رسیدیم سرعت باد خیلی بالا بود بعداز برگشت از قله به سمت شرق حرکت کردیم کولاک کم شروع شد بعداز پیمایشی اندک در خط الراس کولاک اجازه پیشروی و پیمایش را ازما گرفت و ما قبل از رسیدن به محل کمپ به ناچار در کنار جنگل مسیری پایین تر از خط الراس کمپ کردیم ساعت حدود 4 بعداز ظهر بود که شروع به زدن چادر کردیم دمای هوا به در شب به منفی 15 درجه رسید باد شدید همچنان ادامه داشت ساعت 7 صبح روز جمعه بیدار شده و بعداز جمع آوری چادر ساعت 8 صبح مسیر خط الراس را درپیش گرفتیم باد همچنان می وزید ولی کولاکی در میان نبود حدود ساعت 14 بود که به  گردنه پایین قله چرمکش رسیدیم چون زمان اجازه صعود به قله چرمکش را نمیداد مجبور شدیم به سمت روستای بورزین حرکت کردیم حدود ساعت 17 بود که به محل سوار شدن به مینی بوس رسیدیم در نهایت ساعت 19 به قزوین برگشتیم.