قله لیز سر

صعود به قله لیزسر

این قله در منطقه طالقان از استان البرز در کنار روستای بزج واقع شده است ، ارتفاع این قله 3350 متر می باشد که برای اولین بار توسط باشگاه مهرورزان صعود می شد البته  مدتی قبل مسیر توسط تیم فنی شناسایی شده بود . لیز سر از غرب به رودخانه طالقان از شرق و شمال شرق به قله های شاه البرز و صات ، از جنوب غرب به قله کله سنگ منتهی می شود.

برای رسیدن به پای قله باید از مسیر اتوبان قزوین – تهران به سمت زیاران ، طالقان تغییر مسیر می دهیم بعداز عبور از شهرزیاران به شهرک می رسیم که بعداز گذر از آن به سمت بالا طالقان و طی کردن مسیری با مسافت تقریبی 7 کیلومتر به یک سه راهی در سمت چپ جاده می رسیم که مسیر روستای بزج را نشان می دهد .

باشگاه مهرورزان با 40 نفر از همنوردان در روز جمعه بیستم اردیبهشت ماه 98 قصد صعود این قله زیبا را کردند که ساعت 9:30 دقیقه حرکت از روستای بزج به ارتفاع 2250 متر آغاز شد از سمت راست روستا از کنار یک منبع آب در جهت شمال و شمال غرب عبور کردیم ، قابل توجه دوستان که در مسیر چشمه وجود ندارد و پوشش آنتن تلفن همراه تا قله کامل می باشد. هوا نمیه ابری بود بعداز ده دقیقه توقف در جهت غرب تغییر مسیر داده و به سمت قله حرکت کردیم ، از ارتفاع 2700 متری به اولین یخچال رسیدیم بعد از عبور از این یخچال به منطقه ای رسیدیم که می بایست با سنگ ها درگیر می شدیم بعداز بررسی جوانب و وضعیت گروه تصمیم برآن شده که ارتفاع کم کرده و از زیر این منطقه سنگی عبور کنیم همچنان در جهت غرب به راه خود ادامه دادیم همچنان در هوای مطلوب بهاری در شیبی نسبتا تند بر روی برف ها قدم می گذاشتیم که در نهایت ساعت 14:30 موفق به صعود قله شدیم همه اعضا توانستند بر روی قله به سلامتی بایستند بعداز استراحت ، حدود ساعت 15 به سمت پایین حرکت کردیم که از همان مسیری که طی شده بود به سمت پایین برگشتیم در مسیر یه چشمه وجود داشت که احتمالا فصلی می باشد. در آخر ساعت 17:30 موفق شدیم قبل از بارش باران به وسیله نقیله رسیده و به سمت قزوین برگشتیم.